Iemand overtuigen? Gebruik zijn/haar voornaam.30/03/2015

Bij DSC wisten we het al langer: de voornaam vermelden in je correspondentie is ontzettend belangrijk om mensen aan te zetten om meer geld te schenken. Een persoonlijke touch haalt velen over de streep.

En die persoonlijke aanpak blijkt ook te werken tijdens het orkaanseizoen in Amerika. Uit een onderzoek van de Universiteit van Michigan blijkt dat er een verband is tussen de naam van een orkaan en de bereidheid van een individu om te doneren. Mensen zijn meer geneigd om te doneren wanneer de initiaal van hun voornaam overeenkomt met die van de orkaan.

Neem nu bijvoorbeeld orkaan Rita, zij sloeg toe in Florida, Cuba, Texas en Louisiana in 2005. Uit het onderzoek blijkt dat mensen waarvan de naam met een R begon 260% meer geneigd waren om te doneren aan de slachtoffers dan de mensen waarvan de naam niet met een R begon.

Volgens een professor aan de NYU Stern Business School brengt deze theorie een enorme beïnvloedingskracht met zich mee. Zo heeft de Wereld Meteorologische Organisatie er baat bij om een veel voorkomende naam voor een orkaan te kiezen om zo vrijwillige donaties te verhogen.

Van theorie naar praktijk

Maar hoe kunnen we deze theorie toepassen in de praktijk? Simpel, in elke beïnvloedingsstrategie is het van cruciaal belang om iemand zijn aandacht te trekken. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van de voornaam in een reminder voor een belastingaangifte, ervoor zorgt dat de responsgraad significant stijgt in vergelijking met het sturen van een standaard reminder zonder vermelding van de naam.

En daarom spreekt DSC in de mailings steeds de donateur aan met zijn naam. Want, geef toe, iedereen is best trots op zijn naam en wordt graag persoonlijk aangesproken.

(Bron: www.jobat.be)

Contact

Victor Rauterstraat 33
1070 Anderlecht
T 02 280 00 74
info@dsc.be
Contact