Update 14/05: de coronacrisis en resultaten DM-campagnes14/05/2020

De Belg blijft bijzonder solidair!

Het coronavirus klauwt nog steeds om zich heen, maar heeft (gelukkig ook nog steeds) geen negatieve impact op de resultaten van onze fondsenwervende mailings.

Wij genereerden maar liefst 60% meer omzet ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Deze sterke groei is deels te danken aan het feit dat we meer brieven uitstuurden, maar ligt voornamelijk aan een véél hogere gemiddelde gift (die steeg met meer dan 20%). De Belgische donateur blijft dus bijzonder trouw aan de vereniging die hij steunt; bovendien is hij bijzonder gul in deze moeilijke periode.

Je kon het al lezen in de vorige update: de gemiddelde gift zit dit jaar sterk in de lift. Die trend zet zich door. De voorbije vier maanden steeg de gemiddelde gift tot exact 35 euro, dat is maar liefst 7% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Tijdens diezelfde periode noteerden we ook een stijging van het inkomen uit domiciliëringen met 26%; steeds meer Belgen zijn bereid om een project te steunen met een maandelijkse gift. Telemarketing is hierbij een belangrijke motor!

Maar niet alleen de mailings naar de bestaande donateurs doen het goed. De voorbije maand was een zéér vruchtbare periode om nieuwe donateurs te werven in vergelijking met 2019. Zowel de rekruteringscampagnes naar DSC-adressen en externe adressen als de inlassingen waren over het algemeen bijzonder succesvol; sommige recruteringen leverden zelfs een netto winst op voor de organisatie.

Onze conclusie is duidelijk : het coronavirus zet de donateur aan tot geven. Wie vraagt, krijgt! De donateurs blijven trouw aan de organisaties die ze reeds steunden, maar veel mensen zijn ook bereid nieuwe projecten te ondersteunen.

Onze boodschap aan jou blijft dus dezelfde als de afgelopen weken:

1) Blijf brieven sturen. Naar je trouwe achterban én potentiële nieuwe schenkers. Vergeet hen ook niet te vragen hoe het met hen gaat, toon je bezorgdheid en dankbaarheid.
2) Veel mensen voelen zich eenzaam. Een telefoontje doet daarom wonderen. Bel je donateurs; ze zullen nog meer bereid zijn om je projecten te ondersteunen.
3) Houd je donateurs op de hoogte van de actualiteit en hoe – indien die het geval is - het virus je werking impacteert. Vertel hen wat er gebeurt in je vereniging, met je projecten. Heb je meer geld nodig? Aarzel niet om dat duidelijk te maken en vertel je schenkers hoe hun extra gift vandaag opnieuw het verschil maakt.

Tot binnenkort voor meer nieuws! En hopelijk even positieve cijfers.

Blijf veilig en gezond.

Contact

Victor Rauterstraat 33
1070 Anderlecht
T 02 280 00 74
info@dsc.be
Contact